متخصص دندانپزشک ترمیمی و زیبایی، ایمپلنت

مرکز تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر عاطفت، ارائه کلیه خدمات تخصصی در زمینه دندانپزشکی استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها، تجهیزات و مواد دندانپزشکی

متخصص دندانپزشک ترمیمی و زیبایی، ایمپلنت

مرکز تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر عاطفت، ارائه کلیه خدمات تخصصی در زمینه دندانپزشکی استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها، تجهیزات و مواد دندانپزشکی

دکتر محمد عاطفت دوره دندانپزشکی عمومی را در سال ۱۳۸۸ به پایان رساند و در همان سال وارد دوره تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی همدان شد. در سال ۱۳۹۱ دوره تخصصی دندانپزشکی را به اتمام رسانده و موفق به اخذ بورد تخصصی در رشته دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی گردیده است.
همچنین ایشان از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بودند و از سال ۱۳۹۶ تا هم اکنون هم عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان هستند. ایشان بهترین متخصص ایمپلنت در اصفهان می باشند و انواع روش های کاشت ایمپلنت دندان از جمله : ایمپلنت فوری ، ایمپلنت پانچ ، ایمپلنت زیرکونیا ، ایمپلنت لیزری ، ایمپلنت کره ای ، ایمپلنت دندان بدون جراحی ، ایمپلنت دیجیتال ، پرداخت ایمپلنت دندان قسطی و ایمپلنت دندان سوئیسی را می توانید در کلینیک این دکتر تجربه کنید .

همچنین ایشان در زمینه اصلاح طراحی لبخند، ونیر کامپوزیت در اصفهان، روکش لومینیرز ، لمینت دندان تخصص دارند. شما عزیزان می توانید بدون نگرانی کلیه خدمات اصلاح طراحی لبخند خود را به دکتر محمد عاطفت بسپارید.

  • ۰
  • ۰

در ایمپلنت زیر کونیا هیچ گونه فلزی استفاده نشده و ساختار بلورین الماس شکل دارد .  ایمپلنت سرامیکی دندان زیرکونیا از عنصر زیرکونیوم ساخته شده‌، یک ماده سرامیکی ساخته شده بر پایه عنصر است و به راحتی با استخوان پیوستگی پیدا می‌کند.

طی تحقیقاتی که انجام شده است، ایمپلنت دندان سرامیکی زیرکونیوم به راحتی با استخوان اتصال پیدا کرده‌ و هیچ‌گونه علائم التهاب دیده نشده است. سایر دانشمندان نیز گزارش داده‌اند که زیرکونیوم یک عنصر بسیار ایده‌آل برای استفاده در ایمپلنت‌های دندانی است.

قبل از ایمپلنت زیرکونیا ،  ایمپلنت های مورد استفاده از تیتانیوم ساخته می شدند اما با وارد شدن ایمپلنت زیرکونیا توجه ها به سمت آن جلب شد.

ایمپلنت زیرکونیا دارای مواد زیستی سازگاری هست و دارای نرخ موفقیت بسیار بالایی می باشد. یکپارچگی استخوان ها در این نوع ایمپلنت به خوبی انجام می شود. به فرآیند رشد استخوان های پیرامون ایمپلنت یکپارچگی استخوان گفته می شود. به همین دلیل ایمپلنت دارای استحکامی مشابه به دندان های واقعی می باشد.

اکثرا ایمپلنت زیرکونیا بصورت یک تکه ساخته می شوند یعنی اباتمنت و پایه ایمپلنت یک تکه هستند. و لازم نیست که اباتمنت را در مرحله ای جداگانه روی ایمپلنت پیچ کنند. بدین ترتیب عناصر تحت کنترل کمتر می شود. علت اصلی محبوبیت زیرکونیا ساختار بلوری شکل آن می باشد. در هنگام استفاده از آن ایمپلنت کمی تغییر می کند تا همرنگ دندان شود.

زیرکونیا فرم بلورین (کریستالی) فلز واسطه زیرکونیوم است و  همان طور که در ابتدا گفته شد ایمپلنت های زیرکونیا اغلب به عنوان ایمپلنت های بدون فلز تبلیغ میشوند. به علت افزایش نگرانیها راجع به جیوه موجود در برخی مواد پر کننده دندان (آمالگام)، برخی بیماران ترجیح میدهند کلا دهانشان هیچ ترمیم فلزی یا حاوی فلز نداشته باشد .

ایمپلنت زیرکونیا

کاشت ایمپلنت زیر کونیا

زیر کونیا همانند ایمپلنت با محیط سازگار است و خطری برای بدن انسان ندارد .ایمپلنت زیر کونیا همانند ایمپلنت معمولی در داخل استخوان فک جایگذاری می شود و پس از مدتی با استخوان آمیخته می شود .

اگر می خواهید تمامی دندان های یک قوس دندانی را جایگزین کنید ایمپلنت تیتانیومی انتخاب مناسب تری است زیرا دندانپزشک برای تغییرات جرئی در زاویه اباتمنت آزادی بیشتری دارد . اباتمنت در ایمپلنت زیرکونیا ثابت است و دندانپزشک نمی تواند آن را در موقعیت دلخواه تنظیم کند .  البته ایمپلنت زیرکونیا با اباتمنت زاویه دار نیز وجود دارد که می توان از آن در شرایط خاص استفاده کرد .

همان طور که گفته شد اگر یکی از فک‌ها یا هردو فک کامل نیاز به جایگزینی با ایمپلنت داشته باشد، ایمپلنت‌های تیتانیوم انتخاب‌های مناسب تری برای این موضوع هستند زیرا ایمپلنت‌های تیتانیوم دو قسمت هستند، جراح می‌تواند تغییرات کافی را در زاویه ایمپلنت ایجاد کند.

مزایا ایمپلنت زیر کونیا

ایمپلنت زیر کونیا نسبت به سایر ایمپلنت ها مزایایی دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم .

زیبایی

اگر لثه بیمار نازک باشد یا استخوان فک او باریک باشد ممکن است قسمت فلزی ایمپلنت نمایان شود  . برای زیبایی بیشتر و حل این مشکل می توان از اباتمنت سرامیکی سفیدرنگ یا ایمپلنت زیرکونیا استفاده کرد .

استحکام و مقاومت

ایمپلنت زیرکونیا دارای مقاومت بالایی است به گونه ای که قادر است  فشار های بسیار قوی را نیز تحمل کند . یکی از دلایل معروف بودن و شناخته شدن ایمپلنت زیرکونیا همین دوام و استحکام بالا است . به دلیل انعطاف پذیر بودن ایمپلنت زیرکونیا ممکن است شکستگی های میکروسکوپی در آن ایجاد شود اما در حالت کلی ایمپلنت زیرکونیا بسیار محکم و مقاوم است .

طراحی یک تکه

از دیگر مزایای ایمپلنت زیرکونیا این است که می توان آن را به صورت یک تکه طراحی کرد . در این طراحی اباتمنت و پایه ایمپلنت به یکدیگر وصل بوده و یک تکه هستند . از معایب دو تکه بودن ایمپلنت می توان به ایجاد اصطحکاک و گرما ، فعالیت باکتری های غیر هوازی برای کلونی سازی اشاره کرد . باکتری ها منجر به التهاب بافت پیرامون ایمپلنت و شکست درمان می شوند .

نارسا بودن ایمپلنت زیرکونیا

در ایمپلنت زیرکونیا بیشتر می توان از سلامت لثه و دهان مطمئن بود زیرا به دلیل نارسا بودن ایمپلنت زیرکونیا احتمال چسبیدن باکتری ها به سطح ایمپلنت کمتر است .

عدم ایجاد آلرژی و حسایت در بدن

از آن جایی که ایمپلنت زیرکونیا هیچ ترکیب فلزی ندارد مشکلی از بابت آلرژی نیز ایجاد نمی کند . یکی ازدلایل محبوبیت ایمپلنت زیرکونیا نسبت به ایمپلنت تیتانیم نیز همین مسأله است . امروزه افراد زیادی با مشکلات پوستی و آلرژی دست و پنجه نرم می کنند که در این صورت استفاده از ایمپلنت های فلزی اکیدا به آن ها توصیه نمی شود . هنگام درآوردن ایمپلنت تیتانیم از فک ، فرد ممکن است دچار مشکل شود .

اگر بیماری متوجه شد که نسبت به تیتانیوم آلرژی دارد ایمپلنت زیر کونیا می توانبد روش درمانی مناسبی باشد . در زیر کونیا دیگر نیاز نیست نگران واکنش های آلرژیک باشید زیرا زیرکونیا در اصل از سرامیک ساخته شده است . بسیاری از دندانپزشکان استفاده از روکش زیرکونیا را به روکش‌های فلزی یا سرامیکی ترجیح می‌دهند.

مقاومت در برابر فرسایش

فرسایش ایمپلنت های فلزی بیشتر است . هنگامی که جسم فلزی در تقابل با محیط شیمیایی اطرافش  قرار می گیرد بخشی از قسمت های قطعه و یک پارچگی ساختار  از دست می رود که در این هنگام می گویندفرسایش رخ داده است . فرسایش قطعات نصب شده در دهان بیمار منجر به ظهور ترکیبات حاصل از این فرسایش و آسیب دیدن بافت استخوانی بیمار می شود .

مقاومت خمشی

مقاومت خمشی در زیرکونیا بسته به خلوص ماده بین ۸۵۰ تا ۱۴۶۵ مگاپاسکال بوده، در صورتی که این مقاوت در روکش های PFM بین ۷۱ تا ۴۱۹ مگاپاسکال می باشد که بیانگر تفاوت معناداری در بیشتر بودن میزان مقاومت کششی روکش های زیرکونیا است.

هزینه ایمپلنت زیرکونیا

ایمپلنت زیرکونیا نسبت به ایمپلنت تیتانیوم گران تر است زیرا قیمت مواد  به کار رفته در آن بیشتر است اما نمی توان مقدار ثابتی برای آن تعیین کرد . هزینه دقیق ایمپلنت زیرکونیا به عوامل گوناگونی نظیر تجربه ، مهارت ، موقعیت کلینیک و … بستگی دارد .

اگر به دنبال متخصصی با تجربه در زمینه ایمپلنت اصفهان هستید دکتر محمد عاطفت متخخص ایمپلنت در اصفهان است که در زمینه انواع روش های ایمپلنت سرامیکی و فلزی از جمله ایمپلنت لیزری ، ایمپلنت دیجیتال فعالیت دارد .

  • ۹۸/۰۸/۱۲
  • محمد عاطفت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی