متخصص دندانپزشک ترمیمی و زیبایی، ایمپلنت

مرکز تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر عاطفت، ارائه کلیه خدمات تخصصی در زمینه دندانپزشکی استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها، تجهیزات و مواد دندانپزشکی

متخصص دندانپزشک ترمیمی و زیبایی، ایمپلنت

مرکز تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر عاطفت، ارائه کلیه خدمات تخصصی در زمینه دندانپزشکی استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها، تجهیزات و مواد دندانپزشکی

دکتر محمد عاطفت دوره دندانپزشکی عمومی را در سال ۱۳۸۸ به پایان رساند و در همان سال وارد دوره تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی همدان شد. در سال ۱۳۹۱ دوره تخصصی دندانپزشکی را به اتمام رسانده و موفق به اخذ بورد تخصصی در رشته دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی گردیده است.
همچنین ایشان از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بودند و از سال ۱۳۹۶ تا هم اکنون هم عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان هستند. ایشان بهترین متخصص ایمپلنت در اصفهان می باشند و انواع روش های کاشت ایمپلنت دندان از جمله : ایمپلنت فوری ، ایمپلنت پانچ ، ایمپلنت زیرکونیا ، ایمپلنت لیزری ، ایمپلنت کره ای ، ایمپلنت دندان بدون جراحی ، ایمپلنت دیجیتال ، پرداخت ایمپلنت دندان قسطی و ایمپلنت دندان سوئیسی را می توانید در کلینیک این دکتر تجربه کنید .

همچنین ایشان در زمینه اصلاح طراحی لبخند، ونیر کامپوزیت در اصفهان، روکش لومینیرز ، لمینت دندان تخصص دارند. شما عزیزان می توانید بدون نگرانی کلیه خدمات اصلاح طراحی لبخند خود را به دکتر محمد عاطفت بسپارید.

  • ۰
  • ۰

ایمپلنت پانچ

ایمپلنت پانچ  ایمپلنت بدون جراحی است و بیشتر برای افرادی که دارای بافت نرم در لثه و بافت محکم در استخوان هستند کاربرد دارد . اگر مایلید با استفاده از ایمپلنت پانچ دندان از دست رفته خود را جایگزین کنید نیاز به یک پزشک متخصص و با تجربه دارید تا بتواند ابعاد استخوان فک را تشخیص دهد .پانچ کردن بافت، یک روش ساده و آسان برای دستیابی به استخوان و جایگذاری ایمپلنت است که امروزه افراد زیادی از آن استفاده می کنند .

مراحل انجام ایمپلنت پانچ

در اولین مرحله بعد از اینکه فرایند درمان برای بیمار تشریح داده شد و ترمیم دندان ها انجام شد ، دندان های موقت در مکان خود قرار می گیرند. این دندان ها دارای عملکردی مانند دندان های طبیعی می باشند. در مرحله بعدی بعد از گذشت سه ماه و پس از جوش خوردن ایمپلنت ها به استخوان فک بیمار می بایست برای قالب گیری و ساخت ایمپلنت دندان دائمی به دندانپزشک متخصص مراجعه کند و قالب گیری را انجام دهد. در مرحله آخر پس از دو هفته قالب آماده می شود و سپس در لثه به اندازه ایمپلنت برش زده می شود و ایمپلنت درون آن قرار داده می شود.

برای محافظت بیشتر از لب در هنگام ایمپلنت از یک گیره پلاستیکی مخصوص استفاده می شود . برای پانچ ایمپلنت فقط سوراخ کوچکی به اندازه ایمپلنت ایجاد می شود و نیازی به ایجاد برش در غشای مخاطی نیست . پس از پانچ، سوراخی که برای نصب ایمپلنت ایجاد شده است توسط دستگاه‌های خاص ترمیم می‌شود.

علی رغم ساده به نظر رسیدن این مرحله  دندانپزشک باید تجربه کافی برای انجام صحیح آن داشته باشد.پزشک متخصص باید پس از ارزیابی کیفیت استخوان ، ایمپلنت را درون استخوان ایجاد شده قرار دهد . ابزاری که برای نصب ایمپلنت وارد دهان شده است پس از نصب ایمپلنت باید از دهان خارج شود و تنها ایمپلنت در دهان باقی می ماند .سپس دندانپزشک می تواند قالب لثه را در جای خود قرار دهد .

در ایمپلنت پانچ، نوع ایمپلنت مهم نیست. آنچه حائز اهمیت است عرض استخوان است. اگر عرض استخوان بسیار زیاد باشد می‌توان به راحتی لثه را پانچ کرد و ایمپلنت را جایگذاری کرداما اگر عرض استخوان بسیار کم باشد دندانپزشک ترجیح می‌دهد به بررسی استخوان و تحلیل رفتن و نازک شدن آن پس از سوراخ کردن بپردازد و مناسب بودن ارتفاع استخوان را تائید کند.

ایمپلنت پانچ

در ایمپلنت بدون جراحی ابتدا با استفاده از تصاویر اسکن دهان و  CBCT ، فک بیمار شبیه سازی می شود تا موقعیت مناسب برای کاشت ایمپلنت با در نظر گرفتن نوع فک بیمار و محل سینوس و عصب مشخص شود . پس از تأیید به وسیله جراح لثه قطعه ای طراحی می شود که به عنوان راهنما یا نویگیشن جراحی از آن استفاده می شود . در این قطعه می توان مکان هایی که نیاز به کاشت ایمپلنت و دریل کردن دارند را مشخص کرد . پس از فیکس شدن نویگیشن داخل دهان بیمار جراحی شروع می شود .

در مرحله بعد باید محل قرارگیری ایمپلنت را با دقت بالا و به اندازه قطر ایمپلنت پانچ کرد . مهم ترین علت ضرورت CBCT  در این روش این است که پزشک باید از وضعیت آناتومیک استخوان زیر اطلاع کافی داشته باشد .

ویژگی های این روش برای دندانپزشکان و بیماران راحت بودن قبل و بعد از جراحی بیمار و کم شدن صدای دستگاه ایمپلنت و کاهش مراقبت های پس از جراحی است، چرا که لثه برش داده نمیشود و بخیه ای زده نمیشود.

مزایای ایمپلنت پانچ

  • در ایمپلنت پانچ عوارض حین جراحی و پس از جراحی کاهش می یابد
  • در این روش نیاز به بخیه دندان نمی باشد
  • به لثه و استخوان آسیب وارد نمی شود
  • مدت زمان قرار دادن ایمپلنت کوتاه تر است( کاشت ایمپلنت و نصب روکش در یک جلسه انجام میشود پس تعداد جلسات مراجعه کمتر میشود. )
  • در این روش به دلیل اینکه آسیب کمتری به اطراف دهان وارد می شود مدت زمان بهبودی بسیار  کمتر است و استخوان ها زودتر جوش می خورند.
  • در این روش  ایمپلنت هیچ گونه حرکتی ندارد  و دچار پوسیدگی نمی شود
  •   ایمپلنت پانچ مانند ریشه دندان طبیعی عمل می کند و از تحلیل استخوان فک جلوگیری می کند
  • ایمپلنت پانچ فرم صورت را حفظ می کند و با رعایت بهداشت دهان و دندان این دندان ها دائمی  خواهد بود
  • در این روش کبودی پس از عمل رخ نمی دهد
  • جلوگیری از تحلیل استخوان بعد از کاشت دندان
  • حفظ لثه بین‌دندانی و درنتیجه ایجاد زیبایی در دندان‌های جلو و جلوگیری از گیر غذایی در دندان‌های عقب
  • عوارض بعد از جراحی شامل کبودی، ورم ، اکیموز در روش بدون FLAPL یا PUNCH وجود ندارد
  • کاهش تحلیل استخوان زیرا که هر بار کنار زدن لثه و برگرداندن آن 0.5 میلیمتر تحلیل استخوان ایجاد می کند که در روش تحلیل استخوان به صفر می رسد

ایمپلنت پانچ

کاربرد ایمپلنت پانچ

ایمپلنت پانچ بیشتربرای افراد زیر کاربرد دارد :

  • بیماران دیابتی
  • بیماران سیگاری
  • بیمارانی که عرض استخوان بسیار کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های وسیع پیوند استخوان پیشنهاد شده است
  • بیمارانی که ارتفاع استخوان کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های پیشرفته جابجایی عصب پیشنهاد شده است
  • افرادی که نیاز به روکش فوری دارند
  • افرادی که از جراحی کاشت دندان می ترسند

در حالت کلی در شرایط زیر می توان ایمپلنت پانچ را به خوبی انجام داد :

  • هنگامی که دسترسی مناسب به استخوان وجود دارد
  • هنگامی که لثه به خوبی کراتینه شده باشد
  • هنگامی که دسترسی خوبی به محل پانچ وجود دارد

بنابراین با توجه به نکات گفته شده دقت داشته باشید که انجام ایمپلنت پانچ در همه موارد توصیه نمی شود و در صورت استفاده نا به جا می تواند عوارضی مانند سوراخ شدن و پر فوراسین استخون ایجاد کند . فرایند انجام ایمپلنت پانچ بسیار کوتاه است و قرار دادن هر ایمپلنت در هر لثه به طور معمول 15 دقیقه طول می کشد . این روش را  می توان حتی برای افرادی که دندان مصنوعی می گذارند یا بریج دندان معمولی انجام داده اند استفاده کرد .

ایمپلنت پانچ یکی از روش ها عالی و جدید برای کاشت دندان است  در نتیجه افرادی که از مزایای روش پانچ ایمپلنت دندان بهره برده اند دیگر حاضر به تجربه روش قدیمی و سنتی قراردادن ایمپلنت به طریقه جراحی نمی باشند .

  • ۹۸/۰۸/۱۲
  • محمد عاطفت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی