متخصص دندانپزشک ترمیمی و زیبایی، ایمپلنت

مرکز تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر عاطفت، ارائه کلیه خدمات تخصصی در زمینه دندانپزشکی استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها، تجهیزات و مواد دندانپزشکی

متخصص دندانپزشک ترمیمی و زیبایی، ایمپلنت

مرکز تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دکتر عاطفت، ارائه کلیه خدمات تخصصی در زمینه دندانپزشکی استفاده از پیشرفته ترین تکنیک ها، تجهیزات و مواد دندانپزشکی

دکتر محمد عاطفت دوره دندانپزشکی عمومی را در سال ۱۳۸۸ به پایان رساند و در همان سال وارد دوره تخصصی دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی دانشگاه علوم پزشکی همدان شد. در سال ۱۳۹۱ دوره تخصصی دندانپزشکی را به اتمام رسانده و موفق به اخذ بورد تخصصی در رشته دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی گردیده است.
همچنین ایشان از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بودند و از سال ۱۳۹۶ تا هم اکنون هم عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان هستند. ایشان بهترین متخصص ایمپلنت در اصفهان می باشند و انواع روش های کاشت ایمپلنت دندان از جمله : ایمپلنت فوری ، ایمپلنت پانچ ، ایمپلنت زیرکونیا ، ایمپلنت لیزری ، ایمپلنت کره ای ، ایمپلنت دندان بدون جراحی ، ایمپلنت دیجیتال ، پرداخت ایمپلنت دندان قسطی و ایمپلنت دندان سوئیسی را می توانید در کلینیک این دکتر تجربه کنید .

همچنین ایشان در زمینه اصلاح طراحی لبخند، ونیر کامپوزیت در اصفهان، روکش لومینیرز ، لمینت دندان تخصص دارند. شما عزیزان می توانید بدون نگرانی کلیه خدمات اصلاح طراحی لبخند خود را به دکتر محمد عاطفت بسپارید.

  • ۰
  • ۰

ایمپلنت فوری

تصمیم گیری درمورد کشیدن دندان و یا ایمپلنت فوری نیازمند دقت و توجه زیادی می باشد. ایمپلنت هایی که به صورت فوری انجام می شوند میزان موفقیت زیادی داشته اند. ایمپلنت دندان جایگزینی عالی برای دندان از دست رفته است که امروزه محبوبیت آن به شدت رو به افزایش است. ایمپلنت از یک پست(پایه)تیتانیومی تشکیل شده که در استخوان فک جایگذاری می‌شود.

مزیتهای ایمپلنت فوری

  1. کم شدن زمان درمان
  2. راحتی بیشتر بیمار و تقویت ساپورت بافت نرم(لثه)
  3. محافظت از استخوان ها و کاهش ریمودلینگ استخوان

ایمپلنت فوری

ایمپلنت فوری در چه مواردی انجام نمی شود؟

  • در صورتی که تراکم استخوانی اپیکالی ناچیز است
  • در صورتی که دهی سنس یا فنستریشن استخوانی وجود دارد
  • در صورتی که عفونت یا پاتولوژی پری اپیکال وجود دارد
  • در صورتی که بیوتایپ لثه نازک است
  • حداقل بافت کرانیتیزه وجود دارد
  • در صورتی که فرد دارای بیماریهای سیستمیک مثل دیابت باشد.
  • در صورتی که فرد سیگاری باشد.

امروزه درمان بصورت ایمپلنت فوری رو به افزایش می باشد. در این روش پس از ۴۸ ساعت بعد از جراحی ایمپلنت تاج موقتی روی دندان قرار داده می شود و فقط جوش خوردن دندان ها باقی می ماند. قبل از رسیدن دندان به مرحله کشیدن می توان با رسیدگی سریع و پرکردن دندان و نیز روکش دندان بلافاصله بعد از پر کردن و یا عصب کشی از خراب شدن دندان و از دست رفتن آن جلوگیری کرد.

ایمپلنت فوری نیازمند پیش زمینه های زیر است:

  • نداشتن تورم، عفونت، بیماری‌های لثه و التهاب در محل کاشت ایمپلنت. عفونت معمولا باعث پس زدن ایمپلنت می‌شود.
  • تراکم و کیفیت بافت استخوانی در محل کاشت ایمپلنت باید به اندازه‌ای باشد که امکان التیام زخم، پوشاندن حفره خالی دندان و احاطه کردن ایمپلنت را داشته باشد. از آنجا که ایمپلنت با استخوان فک جوش می‌خورد، لذا کودکان نمی‌توانند از این روش استفاده کنند چرا که هنوز استخوان‌های آن‌ها به طور کامل رشد نکرده‌اند. در بزرگسالانی که فک آن‌ها تراکم استخوانی کافی ندارد ممکن است از پیوند استخوان یا ایمپلنت‌های مینی استفاده شود.
  • داشتن سلامت عمومی. از آنجا که کاشت ایمپلنت نیاز به جراحی دارد، لذا داشتن سلامت عمومی لازم است. کشیدن سیگار، مصرف الکل یا ابتلا به دیابت شانس موفقیت کاشت ایمپلنت را کاهش می‌دهند. چرا که این شرایط، فرآیند ترمیم زخم و جایگیری ایمپلنت را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  • تعهد در تمیز نگه داشتن دهان. کاشت ایمپلنت نیازمند دقت بالا در حفظ بهداشت دهان و دندان است. تعهد استفاده روزانه از مسواک و نخ دندان و انجام معاینات دوره‌ای ضروری است. رعایت این نکات، به حفظ بهداشت دهان و در نتیجه سلامت و استحکام سایر دندان‌ها نیز کمک می‌کند.
  • پرهیز از فشردن دندان‌ها بر روی هم. فشردن دندان‌ها بر روی هم یا دندان قروچه، شانس کاشت موفقیت آمیز ایمپلنت را کاهش می‌دهد.

ایمپلنت فوری

تفاوت ایمپلنت فوری با ایمپلنت عادی

به طور کامل ایمپلنت نوعی روشی است که با جایگذاری تمام ریشه و تاج دندان کارکرد هایی مانند دندان های طبیعی برای فرد داشت در این شیوه به طور معمول ۳ تا ۴ ماه زمان احتیاج  دارد که فرایند جوش خوردن کامل شود جای دندان تا پوشنده شدن روی لثه تا مدت زمان حاضر شدن تاج و روکش و قرار گرفتن تاج نهایی خالی می ماند اما در ایمپلنت فوری در همان لحظه جراحی پروتز به گونه ی کوتاه مدت نصب می گردد وپس ازگذشت  چند ماه با پروتز اصلی تعویض میگردد.

پروتزی که در ایمپلنت فوری مورد  استفاده قرار داده می شود  از نوعی پلاستیک سبکی هست که تا موقع فرایند جوش خوردن فشاربسیاری روی ریشه نمی اورد . سپس فردا در زمان درمان خود هم می نواند به اسانی حرف بزند،غذا بخورد و زیبایی دندان های خود را حفظ کند و همانا هزینه ی ایمپلنت تا حدودی مختلف است.

مراقبت های بعد از ایمپلنت فوری

پس از انجام ایمپلنت فوری عادت های اشتباه خود مانند دندان قروچه و سیگار کشیدن را کنار بگذارید زیرا برای ایمپلنت فوری ضرر دارد . سلامت دهان و دندان های خود را به خوبی رعایت کنید و زمانی را برای آن انتخاب کنید که دندان ها وضعیت خوبی داشته باشند . عفونت لثه و دهان خود را کنترل کنید .

پس از ایمپلنت فوری حتما از ورزش های سنگین و کار های سنگین خودداری کنید . به طور کلی افرادی که خواهان گذاشتن ایمپلنت فوری هستند باید اصلاعات و اگاهی کافی و لازم را قبل از شروع درمان داشته باشند.

ایمپلنت فوری

در این روش ایمپلنت بلافاصله پس از عمل جراحی خارج کردن دندان، داخل ساکت دندان جایگذاری می شود تا عمل جوش خوردن استخوان با ایمپلنت صورت بگیرد و در این روش  پس از جراحی ایمپلنت،در همان روز تاج موقتی روی ایمپلنت  قرار داده می شود و در مدت جوش خوردن استخوان باقی می ماند که زیبایی لبخند با این روکش موقت از روز اول جراحی تامین میشود. سپس در پایان دوره التیام یا جوش خوردن، دندان موقتی با تاج دائمی جایگزین می شود.در این روش ( ایمپلنت فوری) بیمار هیچ روزی بدون دندان نمی ماند.

در روش معمولی کاشت ایمپلنت دندان  پس از کشیدن دندان باید موقتاً از دندان مصنوعی یا بریج دندان استفاده کنید و یا حتی جای آن را خالی بگذارید تا زمانی که محل کشیدن دندان التیام پیدا کند. سپس پایه ایمپلنت در استخوان فک کاشته می‌شود و باز هم باید چند ماه منتظر بمانید تا زمانی که ایمپلنت دندان  آماده دریافت روکش شود. بنابراین ممکن است چهار تا شش ماه جای دندانتان خالی بماند و نتوانید از ایمپلنت خود استفاده کنید.

کاربرد های ایمپلنت فوری

چه جایگزینی فقط یک دندان غائب مد نظر باشد، چه لازم باشد چندین کاشت دندان برای ترمیم کل دهان انجام شود، ایمپلنت فوری روشی سریع، بادوام و مطمئن برای جایگزینی دندان‌ها به شمار می‌رود.

جایگزنی یک دندان غائب: دندانپزشک کاشت دندان مورد نظر را در یک روز انجام می‌دهد.

جایگزینی چند دندان غائب: چند دندان غائب را نیز می‌توان با ایمپلنت فوری و دندان‌های مصنوعی ثابت یا متحرک با پایه ایمپلنت در یک روز جایگزین کرد.

ترمیم کل دهان: جایگزینی تمام دندان‌ها با ایمپلنت و دندان مصنوعی یکی دیگر از کاربردهای فوق العاده کاشت فوری دندان است.

دندان مصنوعی ترکیبی All on Four : چهار ایمپلنت در هر فک قرار داده می‌شود. این ایمپلنت‌ها دندان‌های مصنوعی را که روی آن‌ها قرار می‌گیرد، نگه می‌دارند و قوس کامل دندانی را بازسازی می‌کنند.

ایمپلنت فوری

دکتر محمد عاطفت  یکی از بهترین های متخصص ایمپلنت در اصفهان است که در زمینه انواع ایمپلنت از جمله ایمپلنت فوری ، ایمپلنت دیجیتال ، ایمپلنت کره ای ، ایمپلنت پانچ ، ایمپلنت زیرکونیا ، ایمپلنت لیزری تخصص و تجربه دارد .

  • ۹۸/۰۸/۱۲
  • محمد عاطفت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی